Współpraca online krok po kroku

PRZED WIZYTĄ wypełnij krótką ankietę, którą dostaniesz na mail’a po zapisaniu się na konsultację. Jest to bardzo ważne, ponieważ dzięki temu na wizycie mamy więcej czasu i możemy się dokładniej skupić na tym, na czym Ci najbardziej zależy.

Przygotuj aktualne wyniki badań (jeśli posiadasz) oraz ewentualne wypisy ze szpitali, informacje na temat przebytych zabiegów czy operacji, a także aktualną listę przyjmowanych leków oraz suplementów diety.

Przypomnij sobie, jak zazwyczaj wygląda Twój dzień oraz posiłki. Jeśli to możliwe wypisz na kartce produkty oraz dania, które najczęściej pojawiają się w Twojej diecie.

Zastanów się nad ulubionymi produktami, bez których nie wyobrażasz sobie życia oraz tymi, których nie lubisz i na pewno nie będziesz chciał/a jeść.

Może się odbyć drogą mailową (przesyłam ankietę do wypełnienia), telefonicznie lub poprzez wideokonferencję online (trwa około 60 minut).

Na pierwszej konsultacji:

  • Przeprowadzam szczegółowy wywiad żywieniowy i chorobowy, a także wypytuję o Twój plan dnia oraz preferencje żywieniowe.
  • Oceniam dotychczasowy sposób żywienia i tryb życia. Wspólnie ustalamy co warto zmienić.
  • Odpowiadam na Twoje pytania dotyczące zdrowego stylu życia.
  • Wspólnie wyznaczamy cele naszej współpracy oraz formę współpracy.

Po pierwszej konsultacji wysyłam mailem krótkie podsumowanie naszej rozmowy oraz podstawowe zalecenia żywieniowe, które można od razu wprowadzać (jak powinny wyglądać Twoje posiłki w ciągu dnia, jak je komponować, z czego powinny się składać).

Po przeanalizowaniu wywiadu przygotuję dla Ciebie jadłospis (7-dniowy) indywidualnie dostosowany do potrzeb Twojego organizmu i planu dnia. Potrzebuję na to około 5-7 dni. Układając jadłospis uwzględniam zapotrzebowanie kaloryczne, na składniki mineralne i witaminy, ale także Twój stan zdrowia, wyniki badań, tryb życia i preferencje żywieniowe (produkty lubiane i nielubiane). Do jadłospisu dołączona jest lista zakupów, komentarz do diety (wyjaśniający jak korzystać z jadłospisu) oraz lista wymienników.

Nie możemy skorzystać z analizatora składu ciała, ale efekty naszej współpracy zaobserwujemy na Twoim lepszym samopoczuciu oraz na pomiarach, które sam/a wykonasz w domu (potrzebna będzie zwykła waga oraz miarka krawiecka).

Na konsultacji kontrolnej:

  • Porozmawiamy o Twoim zdrowiu i samopoczuciu, a także o tym, co udało się zrealizować, czy były jakieś trudności w stosowaniu się do diety lub zaleceń.
  • W przypadku współpracy z wykupionym jadłospisem – porozmawiamy o tym, które posiłki Ci smakowały, a które nie przypadły do gustu.
  • Wprowadzimy ewentualne modyfikacje dotyczące jadłospisu.
  • Podejmiemy decyzję o dalszych działaniach naszej współpracy.

Rozumiem, że mogą się pojawić jakieś ważne pytania, z którymi nie będziesz chciał/a czekać do konsultacji kontrolnej online. Dlatego bez obaw możesz napisać do mnie wcześniej. Staram się odpisywać na bieżąco, ale nie zawsze mam taką możliwość (mam małe dziecko i najczęściej czas na spokojne odpisanie mam wieczorem).

Cotygodniowe konsultacje mailowe  – przesyłam dokument z pytaniami dotyczącymi aktualnej masy ciała, obwodów, samopoczucia, stanu zdrowia i aktywności fizycznej. W dokumencie jest również miejsce na napisanie ewentualnych pytań, które pojawiły się u Ciebie w ciągu tygodnia. Postaram się na nie jak najszybciej odpowiedzieć.