Jak oszczędzać pieniądze na zakupy żywieniowe? Oto kilka pomysłów.

Uważam, że nadal sklepy powinniśmy odwiedzać jak najrzadziej. Przy dobrej organizacji oraz skorzystaniu z paru poniższych pomysłów możemy zaoszczędzić trochę pieniędzy na wydatki związane z jedzeniem. Tym samym kupować mniej produktów i marnować mniej żywności.

1. Zobacz, co już masz w kuchni, lodówce i spiżarni.

Najlepiej zrób listę wszystkich produktów, które są dostępne u Ciebie w domu. Przy okazji sprawdź ich datę ważności. Jestem pewna, że nie musisz od razu pędzić do sklepu, tylko możesz przygotować posiłki z tego, co aktualnie posiadasz. Może znajdziesz jakiś fajny przepis lub zachęci Cię to do większego eksperymentowania w kuchni i sama wymyślisz coś nowego. Nawet jeśli do wymarzonego dania będzie potrzebna np. inna kasza, to może warto zamienić na tę, którą znajdziesz w swojej półce?

2. Zaplanuj swoje posiłki.

menu na tydzień – planer posiłków

Zastanów się, co chcesz przygotować na śniadanie, obiad i kolację, czy będą to posiłki tylko dla Ciebie, czy dla całej rodziny, czy codziennie chcesz gotować, czy może przygotować potrawy na kilka dni. Uwzględnij również swoje drugie śniadania, podwieczorki, desery oraz przekąski. Stwórz menu, najlepiej opierając się przede wszystkim na produktach, które już posiadasz. Wykorzystaj produkty z lodówki i szafek kuchennych, zwłaszcza te, którym niedługo kończy się data ważności.

Zobacz jak ja staram się planować nasze obiady 🙂 Wystarczy jeszcze tylko sprawdzić jakie produkty już mamy, a co trzeba kupić.

Korzystam z planera z magnesem na lodówkę firmy Familiowo. Dostałam na urodziny taki prezent i przydaje się 🙂

3. Zrób listę zakupów.

Spisz wszystko, co potrzebujesz. Może być na kartce albo w telefonie. Istnieją także aplikacje, dzięki którym możesz zapisać potrzebne produkty do odpowiedniej kategorii, np. wpisujesz banany, jabłka do kategorii OWOCE. Dzięki temu nie musisz biegać po całym sklepie, tylko wrzucasz do koszyka produkty z danych działów.

4. Kup większe opakowania (o odpowiedniej dacie ważności).

Zazwyczaj im większe opakowanie danego produktu kupujesz, tym ten produkt jest tańszy. Dlatego warto jedzenie o dłuższej dacie ważności (np. sypkie produkty, puszki, ziarna) kupować w większych opakowaniach. Możesz również zamówić takie produkty przez Internet i co jakiś czas uzupełniać swój zapas.

5. Kupuj sezonowo

Sezonowe, polskie warzywa i owoce są tańsze niż te, których uprawa jest za granicą. Pamiętaj o odpowiednim przechowywaniu świeżych produktów. Najlepiej schować je do lodówki. Jeśli chcesz je mieć na dłużej to zamroź.

6. Gotuj więcej, zawekuj lub zamroź.

Dania możesz przygotować z podwojonych ilości składników. Wyjdzie więcej jedzenia, które możesz przechowywać w lodówce, zawekować w słoiku lub zamrozić. Będzie na czarną godzinę (kiedy nie będziesz mieć czasu lub chęci na gotowanie). Na pewno wtedy z chęcią sięgniesz po przygotowane już danie, które wystarczy tylko odpowiednio podgrzać.

7. Skorzystaj z promocji.

Sprawdź przed zakupami, w którym sklepie są tańsze potrzebne Ci produkty. Możesz również skorzystać z aplikacji danego sklepu, gdzie znajdziesz dodatkowe rabaty.

Skorzystaj z przygotowanego przeze mnie planera posiłków. Możesz go wydrukować, wypełnić i powiesić w widocznym miejscu 🙂

planer posiłków do wypełnienia
Planer możesz pobrać tutaj jako plik pdf:

Jeśli nie masz pomysłu na szybkie, proste posiłki to zapraszam do pobrania darmowej diety na kaloryczność 1800 kcal. Znajdziesz tam mnóstwo świetnych przepisów 😉

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments